fredag 7 november 2008

Valpning

Hej nu är det ett tag sedan jag skrev här och kenneln har utökats med 7 st nya liv.
3 tikar och 4 hanar alla svarta med ljusa tecken, de föddes den 1 nov på
morgonen och Unikko var så duktig. 3 timmar så var det klart:-).
Hon vårdar sina små så fint och har knappast tid att gå ut och kissa, hon går när kissar,
har ej tid att stå stilla:-) sedan springer hon in till sina små.

De är kraftiga, livliga och rätt högröstade när de inte hittar tutten
omgående:-) trots sin ringa ålder.
Nu har jag bytt och ligger bredvid Darling fr. o. m i dag, det är hennes tur att valpa snart den 13 nov är det beräknat men skulle inte förvåna mig om de kommer
lite tidigare, så tjock som hon är:-).
Lasse det kommer bilder på de små snart:-)) Tack för en riktigt fin annons som du gjorde åt mig.

3 kommentarer:

  1. Hei Yvonne

    Gratulerer med blogg! Men viktigst, gratulerer så masse med valpene!! Milli er veldig stolt over at hun har blitt storesøster;o)

    Jeg gleder meg til å følge valpene på hjemmesiden din.

    Klem fra Gry og "lille Troll" i Norge

    SvaraRadera
  2. Hej Gry och Milli
    Tusen tack för gratulationen av valparna på min blogg. Ja du må tro att Rödmossa Opal, Millis syster funderade vad det var som pep:-)
    Men nu springer hon in och viftar på svansen när hon ser de små genom grinden:-)

    Ha det bra båda två
    Kramar från oss i Rödmossa
    Yvonne

    SvaraRadera