söndag 26 oktober 2008

I väntans tider

Nu går livet lite lugnare på Rödmossa kennel eftersom 3 tikar är dräktiga. Nu tar det ca 45 min
att gå ca 1 km med tikarna, de stannar och luktar, kissar lite och filosoferar lite . Det går inte fortare än så när man är rejält stor om magen, Unikko har bara en vecka kvar.

De andra två Darling och Fancy tycker också att det är skönt att ta det lugnt. Men den som jag tror uppskattar detta mest är min "olderman" John Ross som hinner kissa på varje tuva efter vägen.

Unikko och jag ligger på en madrass bredvid hennes valplåda, jag ger henne lite massage på ryggen det känns skönt för en stor blivande mamma. Jag undrar jag om hon tänker valpa på madrassen, för valplådan har hon använt till toalett innan jag la BIA-bädden där, och hon verkar tycka att madrassen är bättre än valplådan.
Ibland kommer Darling in också och vill ha lite gos, de har sina valplådor och tikutrymme bredvid varandra, så än så länge går de emellan:-))

Nu ska vi gå en kissevända innan vi tar kväller.

1 kommentar:

  1. Hur länge ska vi vänta på att få se några bilder?

    SvaraRadera