söndag 9 november 2008

Pigg mamma

Unikko är väldigt pigg och har återhämtat sig snabbt. I kväll lekte hon "ta fatt" med unghundarna:-). Man ser nu hur viktigt det är att de har bra kondition både fysiskt
och psykiskt så blir inte dräktigheten och valpningen så jobbig för tikarna.
I kväll höll Darling på att ge mig "hjärtinfarkt", jag är normalt inte så lätt skrämd. Hon skulle följa med mig ut och kissa och i stället för att gå ur valplådan på den sidan där själva sida är borttagen, så hoppade hon över en 30 cm hög sida och fastnade med tassen och ramlade pladask på sin jättestora mage.
Nu gick det bra verkar det som, det är ju tur att valparna ligger så skyddade. Hon pussade på katten som satt på trappan så hon mådde nog inte så dåligt.
Fancy har börjat att bädda och har ingen större matlust utan jag får erbjuda henne burkmat till valpar och dräktiga tikar som jag köper hos vererinären. Även Darling äter detta just nu. Det blir dyrt men vad gör man inte för sin älskade tikar:-)).
Nu skall jag krypa till sängs och massera Darlings rygg och få en puss som tack, så får vi se om det blir några valpar i natt eller om det blir en lugn natt:-))

4 kommentarer:

  1. Noki hälsar till mamma Darling, att hon ska vara försiktig såhär i väntans tider :)

    Under tiden kan mamma Darling skryta om sin dotter som vart BIM på inofficiell utställning idag, med underbart fin kritik!!!

    SvaraRadera
  2. Vad jättekul att ni fick så fin kritik
    1kk, Hp, 1btkl, BIM är ju jättebra.
    Grattis Anna och Noki

    Mamma Darling hälsar så gott till Noki från
    valplådan:-)

    SvaraRadera
  3. Hej Yvonne !
    Grattis till nya valparna, håller tummarna att all går bra med de andra två tikarna.
    Anki

    SvaraRadera
  4. Hej Anki
    Tack för gratulationen:-)) Ja vi får hoppas att det går bra för Darling och Fancy.
    Kul att höra av dig hoppas att allt är bra med dig.
    Ha de bra

    SvaraRadera