onsdag 12 november 2008

Darling har valpat

I går kväll började Darling att valpa. Hon fick 9 st:-)))
6 st tikar, 3 bruna och 3 svart och 3 hanar, 2 bruna
och 1 svart alla med ljusa tecken.
Alla mår bra och Darling är en duktig mamma, hon har delat
upp valparna så att ena gänget diar en stund och när de somnat
går hon över till de andra för att ge di.
Jag hade funderingar på att själv delar upp gänget för att
alla skulle få dia ordentligt, men hon fixar detta själv
duktig mamma:-)))

Om det blev en ny Lora "Noki" vet jag inte riktigt ännu, Anna:-)))
Vi får vänta lite tills de växt till sig och de blivit mera "hundlika":-))

Fancy tyckte att jag var för tråkig när jag bara var hos Darling, så hon
pratade och pratade och när inte det hjäplte så kissade hon i valplådan:-(
fast att hon hade varit ute nyligen.

En ny liten tös efter Jack och Rödmossa Elajsa har införlivats till kenneln
hon kommer ifrån Välensjöns kennel. Välensjöns Ambra heter underverket



Visst är hon fin:-) söt som honung mmm....
Tusen tack Maud för guldklimpen:-))

6 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med så många valpisar!!! Noki pussar på morsan och grattar!!!

    Hon var otroligt söt, nytösen!!!

    Hoppas att du får sova några minuter, innan det är dags för nästa kull!!! Du är otrooooligt stark som orkar, jag var knäckt av en kull...

    SvaraRadera
  2. Ja man känner sig som något som katten har släpat in:-) Det svåra är att räcka till åt alla. Idag har de andra vuxna hundarna fått en "turboträning":-)Jag tog bilen ca 1 km ner i skogen där jag la korvbitar på en enormt stor yta, det var lågt och det var högt. Åkte sedan hem och cyklade ner med dem och där fick de leta korv:-) Och sedan hem med cykeln i full "kareta" Det syntes på dem när vi kom hem att de var rätt nöjda:-)
    Vill ju inte vara ifrån tikar och valpar för länge.
    Jag har bett Fancy att vänta lite med sin valpning:-)) vi får väl se vad damen hittar på.
    Men visst är det roligt med valpar och att få följa dem dag för dag och se deras utveckling

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till valparna =) vad kul att du skaffat blogg =) // Anna - www.raika.se

    SvaraRadera
  4. Hej Anna
    Tack för det, ja det blev några stycken:-)
    Vad kul att höra ifrån dig.

    Ha det bra Anna

    SvaraRadera
  5. Jag är stolt över att få lämna över en valp till dig.För mig är det ett gott betyg.
    Sen har hon ju väldigt fina föräldrar.
    "Mormor" är så mallig över sina små.
    Kram på er.Maud

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för de fina orden:-))jag är jätteglad över lilla Ambra.
    Du har all anledning att vara stolt över
    din kull de är väldigt fina, grova och jättefin päls. Och de är glada, goa och mycke bus i dem:-) och det är din och Tommys
    förtjänst.
    Kramar från oss i Rödmossa

    SvaraRadera