tisdag 2 december 2008

Liv och rörelser......

Nu är det verkligen liv, rörelser och ljud i valputrymmena. Unikkos valpar har vuxit ur låda så de ligger på plädar och har börjat busa med varandra, bita, skälla och göra skenanfall mot varandra. Det ser rätt kull ut eftersom de ibland ramlar omkull i rörelsen:-) De är bara för goa:-)) De äter också valpfoder nu 2ggr/dag och där blir det inget kvar, de har god aptit "trollen".



Darlings valpar har börjat gå......gå jag menar springa:-)) för där går det fort för en del. De har också börjat att äta fast föda......de var verkligen hungriga. De klättrade och klängde och vill bara ha mera mat. De är minsann inte svårmatade precis......men bordsskicket var under all kritik:-))) om man nu kan säga så om hundar. Både de och jag var fulla av mat så Darling som satt bredvid och väntade att det skulle bli något över, hade fullt jobb att tvätta sin telningar efteråt:-))


Fancys valpar är också uppe och går, i den valplådan har det aldrig varit tyst tror jag:-) Med två pratiga föräldrar kan det inte bli något annat än pratiga valpar:-)) Fancy har forsatt att gräva mer sina valpar, så där har jag köpt några tillskurna mattor med gummibotten som är både tyngre och stelare så att hon inte kan riva sönder den eller gräva bort den. Mattan släpper dessutom igenom vätan så den känns torr hela tiden och den är mjuk upppå så att det är skönt för valparna.
Den hane som var så sur på mig efter valpningen, kan fortfarande ryta till:-)) när det går för sakta för honom.......jag undrar vart han ska i livet eftersom allt skall gå så fort.....:-))) Klippte klorna på dem häromdagen och jösses vad sur han blev.....men han är satt under special behandling:-))) med mycke hantering och ofta:-))))

4 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilket sjå och tempo du har Yvonne!
    Jag är verkligen imponerad! Tycker det är jättekul att du bloggar.
    På söndag händer det; då kommer vi och skall välja en av Darlings valpar!!! :)))
    Ska bli sååå spännande, kan knappt bärga mig!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du inte har tid att blogga Yvonne! Men gud vad jag saknat din blogg under veckan som gått! Har du lite nya bilder på "darlingarna"?

    SvaraRadera
  3. Jaa Piya inte lider jag brist på sysselsättning nu precis:-))
    På söndag är det dagen V:-)för dig:-)(V=välja)Det är inte så lätt att välja en, för de är lika goa allihop:-))Det ska bli kul att få träffa dig och din sambo.

    Kul att höra Anna att du saknat min blogg:-) det inspererar ju mig att skriva trots att man har ont om tid:-)) Tack för det Anna:-)

    SvaraRadera
  4. Hå och hej på er alla i stugan.
    Hur går det med Ambra??
    Här börjar vi komma i vanlig lunk men det är väl låååångt ifrån vad det är för dig min vän. Så synd att vi bor så långt från varandra annars så skulle jag komma över och hjälpa till(misstänker att jag skulle hamna i valplådorna). Vill skicka en önskan om en God Jul och ett gott nytt År. Var rädd om dig.

    SvaraRadera