lördag 27 april 2013

Tessan har valpat........

I går kväll började Rödmossa Tessan att valpa, hon är en duktig tik, det gick lugnt och fridfullt tillväga . 7 st små sötnosar blev det, 4 tikar 2 st är svarta och 2 bruna, 3 st  bruna hanar alla valparna har ljusa teckningar.
Jag trodde nog att det skulle bli flera svarta eftersom Funny är så mörk, men detta är ju en del av tjusningen med att vara uppfödare, man vet aldrig hur valparna ser ut förrän de är födda:-)

Nu ligger både Tessan och valparna och sover så fridfullt, Tessan är otroligt varsam och go med sina telningar:-) 

Ha de gott alla ni där ute:-)

6 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS Yvonne.
    Jaa du trodde ju att hon skulle till att valpa
    när jag åkte hem igår.
    Vad kul att det blev så många bruna smånallar
    Ska bli spännande att se de små

    Vi ses på måndag morgon, och om du vill ha hjälp över helgen så hör du bara av dig:-D
    Pussa Tessan från mig och en stor kram till dig.
    Emma i Växjö.

    SvaraRadera
  2. Va kul! Massor av grattis t de små sötisarna! :D Hoppas Izla o hennes små mår fint oxå :-)

    Kram från oss i Bellö!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vi ser fram emot att träffa dem! Mvh, Siri och John

    SvaraRadera
  4. Grattis till de nya småtrollen!!!
    Kram från Solveig och nospussar från Äzzi och Opal!

    SvaraRadera
  5. Jättegrattis Yvonne jag är så glad för din skull och att jag får praktisera hos dig och se
    så små valpar.
    Vi ses på måndag jag får åka med Emma så det fixar sig.
    Kramar från Johanna

    SvaraRadera
  6. ÅÅ vad härligt! Stort grattis! Ser fram emot att få träffa dig och Izlas småttingar snart. Kram Marielle och Anton

    SvaraRadera