lördag 11 september 2010

Unikko har valpat..............

Min duktiga Unikko födde 8 st valpar den 10 sept. Det blev 5 hanar och 3 tikar alla ser ut att bli svarta med ljusa tecken:-) Allt gick hur bra som helst, hon började visa tecken till att valpning var på gång redan på torsdagen och tidig fredag morgon föddes den första valpen och efter 3,5 timma var alla födda:-)
Jag blir alltid så imponerad av att tikarna är så duktiga och sköter allt själva och dessutom är så pigga efteråt:-))))))) Jag fick en son i taget men var rätt slak efter varje födelse:-))
Unikko har väldigt bråttom när hon skall gå ut och kissa hon springer ut, går när hon kissar och springer in:-) och väl inkommen tror jag att hon räknar igenom valpkullen för att se att alla är på plats, sedan lägger hon sig så försiktigt för att hon inte skall lägga sig på någon valp, det är en fröjd att se hur go och försiktig hon är:-))

Ha en bra helg alla hundälskare:-)))

7 kommentarer:

  1. GRATTIS !!! Vi ser fram emot bilder på de små "gullen" så småningom!Många hundpussar från Opal och Äzzi och hälsningar från Solveig.

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis till 8 små nya rödmossingar!!
    Kram Emma och Qiro=)

    SvaraRadera
  3. Grattis till valparna:). Jag har fastnat för den Finska lapphunden men är även nyfiken på den lapska vallhunden, men är iaf på jakt efter hund när den rätte dyker upp=). Hoppas se massa bilder på nykomlingarna sen/Mvh Linda

    SvaraRadera
  4. GRATULERER MASSE MED valper Yvonne. Nå er det liv (og slik det skal være) på Rödmossa igjen:o))

    I likhet med de andre som har skrevet inn, så gleder jeg meg veldig til å se bilder av de små:o)

    SvaraRadera
  5. Hej Yvonne
    Tillykke med Unikkos hvalpe. Det var mange - hun så også ud til at være ved at sprænges på fotoet d. 7/9...
    Glæder mig til at se hvalpebilleder.
    Mange Hilsner Isabelle

    SvaraRadera
  6. Grattis från Carina och Nero =)

    SvaraRadera
  7. Grattis Yvonne o Unikko
    Fia fick några dagar förtidigt ser jag och det var väl inte så underligt när hon hade en så stor mage:D. Så såg jag ut när jag fick vår sista flicka, stor som ett hus:D
    Nu väntar jag med spänning på att Darling skall få sin telningar.
    Sen du Yvonne, vet du att jag kommer och sitter med dina valpar om så där en 3-4 veckor:D. Ska jag ta ledigt hela dagen eller tror du att det räcker med halva:O
    STOOOR KRAM från Lena med familj.

    SvaraRadera