fredag 11 december 2009

3 veckor har vi hunnit bli.......

Här är gänget ute på vift, busar med syskonen eller prövar sina ben och nu går det fort när de springer. De har börjat leka med sina syskon, gör en lekinvit och ramlar in en stor hög :-)

Puss på dig syrran!




Lite bus måste man ju hinna med också:-)




Kolla in vad fint jag står med svansen på ryggen och syrran kan sitta fint


MÄTTA o TRÖTTA
Här har de ätit sin första måltid med mald nötkött, en äggula och lite A-fil. De var riktigt hungriga och ivriga att äta så vi hade lite på oss och lite fick de i sig :-) Bordsskick...... njaaaa det vet jag inte om de har, de går i maten om de får och tar syskonens om tillfälle ges:-)) Jag matar dem med handen, eftersom jag vill att de skall förknippa människans hand med något positivt.


De är ett gäng framåt och goa valpar med mycke päls och har redan svansarna på ryggen. När de hör min röst skriker de på mig och kommer mig till mötes:-)) Jag tycker att de är fantastiskt duktiga, de är ju bara 3 veckor i dag:-) Fast det tycker jag ju om alla mina valpar:-)))
Kram från en stolt och glad matte:-))




3 kommentarer:

  1. åhh blir lite sugen på en liten till när man ser detta =) Fast jag har så det räcker o blir över med Kungen skrattar hoppas vi kan ta ett spår i helgen menn vi får se. Hoppas du får en trevlig helg Kram Carina o Nero

    SvaraRadera
  2. Noe så nydelig Yvonne!!! Også så store og "rørlige" de har blitt:o))) Jeg kan tenke meg at det er livlig hos Kennel Rödmossa nå:o)

    Kjempelurt å gi dem mat fra hånden. Det tipset skal jeg jammen ta med meg;o). Jeg lurer fortsatt på hva "A-fil" er på norsk.... Noen som vet?

    SvaraRadera
  3. Vilka godingar!!!

    Skönt de växer och mår bra.

    SvaraRadera