tisdag 1 december 2009

10 dagar gamla är de nu...........






Lite bilder på de små grynen som växer o växer:-) men så har ju mamma Äzzi förmodligen gräddmjölk:-).

Den förstfödda svarta tiken har redan öppnat ögonen:-) och de har verkligen blivit duktiga på att gå, de klättrar över varandra och mamma.

Santos smet in till valparna och luktade så försiktigt på dem, sedan viftade han på svansen ochgick ut:-) Han tänkte nog att snart kan ni komma ut och leka, han är nämligen suverän med valpar de får hänga och klänga på honom och det bekommer honom inte, han är så försiktig med dem och tycker verkligen om de små trollen. En jättebra valpvakt min goa Santos:-))

7 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder! Äzzi verkigen lyser av stolthet och kärlek! måste vara underbart att få följa samspelet och utveklingen av de små liven!

    SvaraRadera
  2. Äzzi ser ut som om hun smiler på det øverste bildet, så vakker hun er mor til min Milli:o)

    Jeg sitter her og ønsker at det fulgte lukt med på bloggen din Yvonne, så jeg riktig kunne snuse inn den gode valpelukten.

    Så flott at du har en lekeonkel som Santos!

    SvaraRadera
  3. Hej Ewelina och Gry
    Jag tycker också att Äzzi ler, och att hon är stolt över dem det förstår jag än mera nu.
    För när Funny kom in för kvällen så sprang Äzzi honom till mötes och tog med honom in till valparna och döm om min förvåning när min bus Funny nästa smög in så försiktigt. Han snussade på dem försiktigt en och en, sedan vänder han blixt snabbt och pussar på Äzzi och far ut genom valprummet med en mycket glad min och svans. Jag önskar att jag i bland kunde förstå lite mera vad som rör sig i huvudet på mina hundar. Men att han var glad och att han förstod att det var hans valpar det tror jag säkert. Jaa du Gry valparna luktar så gott och är så mulliga och goa, jag önskar att jag kunde förmedla den lukten som bara en valp kan ha, de luktar lite sött som Äzzis mjölk ungefär:-))
    Du får uppleva det när din tösabit får valpar vad det lider:-)))
    Jaa Santos är väldigt cool:-)) lugn och säker med valparna och det är väldigt nyttigt för dem att växa upp med snälla hanar och lära sig en hanes signaler också inte bara tikarnas:-))
    KRAM från oss på Rödmossa

    SvaraRadera
  4. Hej Yvonne
    Vilka fina kort du tagit på Äzzi med sina telningar, hon ser verkligen stolt ut och det ska hon vara också med sådana valpar:D
    Jag vet exakt vad du menar med att "snussa" på dina valpar, jag har ju turen att bo nära dig och har varit och "snussat" på de flesta av dina valpar:D Det är ljuvligt att ha en liten valp i famnen. Yvonne brukar få slänga ut mig:DD (skojar), kan sitta hos dem hur länge som helst. Jag kommer igen när de är runt 3-4 veckor:DD
    Bamsekram från Lena med fam. i Virserum Yvonne

    SvaraRadera
  5. Var inne och kikade på de små, så söta. Jag börjar bli lite smått valpsjuk så vi hoppas att det tagit sigmed Lumi och Joki. :)
    Vill också passa på att tacka för rådet med Bure. Han börjar bli bättre redan, jag fortsätter att spola och det verkar som om vi klarar oss från veterinären denna gång. Du är helt underbar och jag är glad över att ha dig som vän. Stor kram från oss. Pia

    SvaraRadera
  6. Så söta små!
    Hälsningar
    Cecilia
    www.ciashundar.se

    SvaraRadera
  7. Lena
    Hoppas att du fick ditt lustmäte tillgodo sett idag när du hälsade på:-) det är alltid så trevligt när du kommer och du är verkligen uppskattad av både mig och hundarna som du vet:-)) Hoppas att du hinner hit en vända i mellandagarna:-)
    Pia
    Vad roligt att det fungerade med Bure och att han mår bättre:-) Jaa nu får vi hålla tummarna att det tagit sig mellan Lumi och Joki:-) Joki letade efter sin tjej när han kom in på kvällen:-)
    Cecilia
    Tack för titten:-) Visst är de söta de små trollen:-)
    Stor bamsekram från mig till er alla:-)

    SvaraRadera