söndag 7 juni 2009

Svensk utställningschampion...........




Min älskade goa Jack har i dag tagit sitt 3:dje Cert och är därmed Svensk utställningschampion.

Hans resultat: Ökl 1, Ökk 1, CK, Bhkl 1, Cert, BIR. Domaren var från Finland så då är det ju extra kul att få bra kritik på en utställning, vilket Jack fick.
Gissa om jag är glad och gladas är nog Jack han fick glass på vägen hem och han älskar det och fick slabba ner sig också utan att få en tillsägelse:-)))) vi vet ju att han är vacker nu så nu får han va som han är min slabbpelle:-))))

Vi åkte Jack och jag kl 5,30 och det var bara han och jag, så han fick min odelade uppmärksamhet, vilket han verkligen njuter av och jag med:-).
Tycker att det är en stor avkoppling för mig att bara åka med 1 st hund och jag tror att även
hunden kopplar av på ett annat sätt än om jag har med mig flera:-)) Jack satt och lutade sig mot mina ben med huvudet i mitt knä, så att jag kunde klappa och smeka hela honom-))) Han vet
hur han vill ha det, min goding:-))))

Tack Ingela Örtengren för bilderna på Jack "in action"

9 kommentarer:

  1. GRATTIS! Vad duktiga ni är, förstår att det var skönt att vara själv med honom på utställningen.
    Jag och Nero var också på utställning idag fast vi tittade ju bara på. Men det var trevligt och nu vet vi lite mera inför våran.
    Kram Carina och Nero

    SvaraRadera
  2. GRATTIS från dotera med matte och resten av flocken.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!
    inte illa att faktiskt ha en BRA anledning till att vara STOLT över far sin;)

    Benji

    SvaraRadera
  4. Grattis pappa, hälsningar från dotter Rödmossa Primadonna m fam.

    SvaraRadera
  5. Grattis!!!!
    han är verkligen jätte fin!! hälsar elvis med matte o husse

    SvaraRadera
  6. Milli og jeg er veldig, veldig stolte av pappa Jack i dag!!! Vi gratulerer masse herfra til "The Champ" fra det norske lille trollet hans:o)

    SvaraRadera
  7. Men jösses Amalia:-) STORT GRATTIS. Du har ju bara ställt honom 5 ggr och han har fått 3 cert och 1 R-Cacib DET är riktigt bra. Nu är väl de olycksaliga gången när herrn hoppade i dypölen före utställningen glömd:-))
    Jag vet hur mycket detta beryder för dig, så det nåste vi fira. Jag bjuder.
    Massor av kramar till Jack och dig:-)))

    Lena med fam.

    SvaraRadera
  8. GRATTIS GRATTIS !!!
    från oss i Vimmerby

    SvaraRadera
  9. Tack alla ni för gratulationerna,det värmer:-)
    Nu har jag väl landat, men vägen hem från Norrköping kändes som att gå på moln, och jag kom på mig själv med att le hela vägen. Undrar just vad polisen hade sagt om de stoppat mig med det fåniga leendet:-)))))

    KRAM TILL ER ALLA

    SvaraRadera