måndag 9 december 2013

LP 1 Rödmossa Joki .................


 Min älskade Joki blir 7 år idag, han älskar våra valpar och är hur duktig som helst med dem. Han leker med dem och lär dem vad "nej" är på hundspråk sk ledarskapsövningar, valparna fattar omg. vad han vill förmedlar till dem Kul att se på och lära Han var med mig i skogen med chihuahuorna en dag och en av dem bara försvann och jag ropade men den kom inte. Joki satt en bit bort och jag gick runt för att leta efter min chi. när jag kommer till Joki tittar jag ner och där nere ca 50-60cm djupt hål med ris över såg jag den lilla chi. "Mumma". Min hjälte Joki som inte tänkte gå förrän matte hittade den lilla. Så klok han är min Joki och jag tror att den lilla chihuahuan var gladast, Joki fick många nospussar av det lilla livet och min puls gick sakta tillbaka till normal nivå. Min goa goa pussgurka :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar