fredag 12 oktober 2012

Valparna växer fort nu..........

Här har vi Tessan med sin telningar de tar sig en "slurk" av mammas mjölk samtidigt som Tessan kan tvätta dem, här är det noga med hygien. De har idag fått en sida av valplådan bortagen och det var spännande att få utforska resten av valputrymmet. Nu kan de springa ut och in i valpådan, förut klättrade de ur med risk för att bryta nacken. De är väldigt tidiga går, springer och har mycke ljud för sig en hane han ylar ibland.  De är väldigt kontaktsöknde när jag är inne hos dem, tycker nog att det
är rätt kul med matte ibland då får man ju gosa lite:-)         

Här har vi Winnas valpar, där får man passa på och fota när mamma Winna är ute och kissar, hon vill väldigt gärna vara med och redigera sina telningar:-) och tar de för lång tid sätter hon sig i vägen för kameran och tittar på mig som om hon ville säga " det där du matte kan vi ta en annan dag":-)
Winnas valpar har också börjat gå om än väldigt vingligt och väldigt ofta hamnar de på sidan men upp igen och försöker igen. De har också fått upp ögonen och börjat ge ljud ifrån sig:-)   
Nu händer så mycket i en liten valps liv och utveckling, fort går det man kan se förändringar dag från dag. 
Se och njut av mina små troll:-)
 
Kram från en stolt uppfödare
  

8 kommentarer:

  1. Söta bilder ,det är inte alls svårt att njuta av dom;-)) och sugen blir man ju inte alls!!!
    Här har vi nu en finsk "nakenhund" o en tjockpälsad som aldrig tidigare.Men "goa" båda två förstås!!!
    Kram från Solveig o resten;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Solveig, Opal och Äzzi:-)
      Winna är Äzzis dotter och ibland sin mor "uppidan". Att vilja vara med och redigera gjorde Äzzi också. Men Winna är betydligt mera vaktig gällande hennes telningar. Tessan t.ex. hon vet ju att hon kan lita på omgivningen och tycker endast att det är kul när jag kommer in och skall göra rent eller vad jag nu skall göra inne hos valparna. Winna däremot skall vara med mitt i, jag klippte klorna på Winnas valpar igår och då skulle hon kolla vad jag gjorde så jag håll nästan på att klippa henne i nosen:-) Men det går över när hon märker att inget ont händer hennes små.
      Kram från Yvonne

      Radera
  2. Hej Yvonne
    Vilka små sötnosar du har:O
    Vi är väldigt intresserade av någon av dina valpar.
    Jag ringer dig i morgon, ringde igår men fick inte tag i dig.

    Pia och Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia och Fredrik
      Ni är väkomna att ringa, har problem med den fasta telefonen men Telia har nu kopplat över den till min mobiltelefon, så nu skall det gå att få kontakt med mig på bägge telefonnr.

      Vi hörs:-)

      Radera
  3. Hej Yvonne o alla Rödmossingar
    Stort grattis till 2 nya kullar med goa Rödmossingar. Det är nu snart 3 år sedan som våran buspojke föddes och du hade lagt ut bilder på dem vid samma ålder som dessa, vi har kvar de bilderna och brukar förundras över vad stor han har blivit idag, hela 19,5 kg tung bara muskler:)
    Vi tittar in när vi åker förbi i slutet på okt.som vanligt.
    Ha de nu bra Yvonne och passa på och njut av hösten vet att du gillar den:)
    Torsten, Gun o vår buspojke från dig.

    SvaraRadera
  4. Hej hej alla på Rödmossa
    Så stora de börjar bli. Det är ju juvligt att se dem på kort och snart får jag se dem "live". Ska bli så kul att gosa med dem:D
    Vi ses på onsdag.
    Stor kram från Emma i Växjö med "dogsen"

    SvaraRadera
  5. åh de är ju hur fina som helst!

    Nästan så man skulle vilja ha en liten kompis till Harry, vi kanske ska ställa oss i kö igen (till Qarisma :P) så blir det lagom till Harry närmar sig två.

    SvaraRadera
  6. Gör ett nytt försök att kommentera:

    Gud så otroligt fina de är! Nästan som man vill ha allihopa :)

    Beatrice och Joakim

    SvaraRadera