fredag 13 juli 2012

Rosalita har valpat........

Rosalita har valpat idag, 6 st svarta med ljusa tecken:-) 5 tikar och 1 hane:-)
Allt har gått bra, stora och livliga är de små trollen:-)  Rosalita är en lugn och sansad tik far inte
omkring i valplådan utan hon ligger stilla och valpar varefter som, ingen risk att hon skall lägga sig
på valparna eller trampa på dem. Men man får hålla koll på henne för hon säger inte ett ljud.
Unikko däremot  hon är "rörlig och verbal":-), jag tror att hon hejade på Rosalita idag och nyfiken var hon, skulle nog ha velat vara med inne hos Rosalita och kollat alla valpar men se det fick hon inte:-)

Det är lustigt ibland, jag trodde att Unikko skulle få många för hennes mage var så stor,
och Rosalita var inte så stor, man kunde tro att hon var i så där 5:te veckan eller så.............Unikko fick 4 st och Rosalita 6 st. Så man kan inte gå efter hur stora de är utan man får vänta och se:-) en del av tjusning med att vara uppfödare att inte veta:-)

Ha det gött alla i regnet och ni som lyckats få lite sol:-)

Stor kram från en glad och stolt uppfödare/ Yvonne

5 kommentarer:

  1. Många grattis till alla valparna! Skönt
    att allt gått bra!

    Kramar från fam. Asp

    SvaraRadera
  2. Grattis igen det blev många töser i de här kullarna;-)))
    Ha de gött du också med alla småtrollen.Nu sitter du väl mest i valplådorna igen ;-)))
    Är bara lite avundsjuk på goset!!
    Kram från Solveig o resten.

    SvaraRadera
  3. Gratulerer så masse med enda et nytt kull Yvonne:o) Følger jo med, og gleder meg til,å se bilder når den tid kommer:o))

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till alla nya Rödmossingar.
    Det blev många tikar denna gång, det brukar ju
    var flera hanar än tikar eller......har jag fel:D
    Hälsningar Torsten med "resten" ja du vet:D

    SvaraRadera
  5. Hej Yvonne
    Stoort grattis till de nya Rödmossingarna hoppas att du har möjlighet att komma till oss
    och låta mig få gosa med dem ett tag framöver. Vet du vad jag saknar mest nu, joo det är att kunna åka till dig och fika och gosa med dina hundar. Gubben min är nog less på mig för att jag har min lilla dator i soffa och sängen, så att jag kan titta på dina valpar/hundar.
    Tack för samtalet igår, du är min livlina just nu och jag är så tacksam att du är min vän.

    Stor kram från Lena i sjuksängen, operationen väntas bli i nov.:-( det är ju en hel evighet dit.

    SvaraRadera