lördag 21 april 2012

Min flock är valpvakt:-).....

Här har vi Dievas som håller koll på lilla Happy som inte är stilla en sekund:-) 
Kom nu Happy så drar vi säger nog Dievas
Här har vi flickorna Rosalita och Fancy som övervakar att inget händer den lilla sötnosen
 Happy
Här har vi Tessan som kollar att det lilla busfröt inte får i sig något otjänligt för hon tuggar på ALLT!
Det är så tryggt att ha min flock de ställer alltid upp som valpvakter och de är så snälla och goa mot de små valparna vare sig det är våra egen uppfödda eller andra raser.
Blir hundar o valpar bemötta med kärlek och respekt så ger de det tillbaka och man kan alltid lita på
dem.
För er som undrar är Happy en 9 veckors schäfervalp som matte har förälskat sig i:-) OCH HON ÄR MIN:-)   
Kram från en glad matte till en helt underbar flock med ljuvliga hundar:-)

7 kommentarer:

  1. Hej Yvonne
    Jaa jag håller med dig att behandla hundar i alla storlekar och åldrar med respekt och kärlek får man sådana godingar som du har;D
    Vilket litet busfrö hon är den lilla Happy
    men go som guld är hon.
    Hur går det med R.Ulli har hon intagit valplådan ännu eller ligger hon hos dig;D
    Du ska veta att nu är det nervöst och väntan är svår;D och inte får jag komma och kolla heller, det får bli telefon och mail. Jag har en lång lista på namn som vi kan titta på du och jag när jag kommer ner till er så fort jag får och de små liven är födda och några veckor gamla.
    Sköt om er nu så hörs vi Yvonne och pussa Happy och resten av dig flock.
    Stor kram Lena med familj.

    SvaraRadera
  2. Vad kul Yvonne att du har köpt dig en liten schäfervalp. Det syns att hon är en ungvalp, öronen är så gulliga de går nästa i kors.
    Du är lycklig du som har valpvakt jag får jaga min trollfia själv och snabb är hon, men du hade ju förvarnat mig så det är helt OK:O

    Lycka till med dina hundar
    Kram från Carina och "Lessi"

    SvaraRadera
  3. Vad gullig hon är,Happy!Förstår att du också är "happy" över din nya familjemedlem;-)))
    Vi saknar vår bästis men väntar med spänning på "resultatet av den där kärlekssemestern";o
    Många pussar från Äzzi o Opal ( en extra till Leia).
    Hälsningar Solveig.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vad roligt Yvonne att du har köpt dig en ny schäfertös, vi undrade just om du skulle göra det. Vet ju att du är väldigt förtjust i rasen förutom Finsk lapphund förstås:O
    Vi kommer förbi i slutet av maj och beundrar underverket:O
    Stor kram från Torsten, Eva o vår "buspojke"

    SvaraRadera
  5. For et herlig innlegg Yvonne. Godt at du har så mange flinke barnevakter nå som du har fått deg en skjønn, liten schaferjente:o) Gratulerer, jeg tror hun bærer sitt navn med rette:o)

    SvaraRadera
  6. Gud vad söt hon är =) Grattis till den lilla tillökningen! Kram Carina och Nero

    SvaraRadera
  7. Åh sicken sötnos! En schäfer igen, vad kul! =)

    SvaraRadera