söndag 22 januari 2012

Ambra har valpat.......

Välensjöns Ambra födde 6 valpar igår 5 hanar och 1 tik, en hane är svart resten är bruna och alla ser ut att få ljusa tecken. Tiken är vit längst ut på svansen kommer ifrån morfar Jack:-) den svarta hanen har väldigt mycket vitt under hakan och bröstet också från morfar Jack:-)
Ambra var så duktig inte ett ljud kom ifrån henne, hon bara väntade in att alla skull komma in för dagen, sedan tittade hon på mig och jag hörde att hon krystade en gång sedan var första valpen född:-) Hon är så försiktig och fin med sina valpar man skulle kunna tro att hon har fått valpar förut men det är hennes första kull:-)
Valparna är födda några dagar för tidigt enligt min beräkning, men de var stora och väldigt livliga när de föddes.
Jag har en madrass bredvid Ambra och har en liten hög med böcker bredvid men vad tror ni att jag tittar på.......joo valparna och Ambra, jag kan ej se mig mätt på dem och jag är alltid så fascinerad av hur duktiga tikarna är och hur dessa små varelser snabbt hittar sin tutte och kan dia och tiken vet precis hur hon skall göra.......hmm:-)

Kram på er från en stolt matte

9 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS !! Vad skönt att det gått bra och att de är pigga trots lite tidig entre till världen!!
    Här njuter vi av snön ;-)) (i alla fall vissa av oss)och får väl se valparna på bild så småningom !!!
    Många hälsningar Solveig med familj
    Voff voff till "gammatte"från Opal och Äzzi!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Solveig o tack
      Dessa små troll är Äzzis barnbarns barn.
      Så nu får du ge Äzzi o Opal ett grattis ben:-) Släkten utökas:-)
      Här också har vi fått snö och det älskas av både 4- och 2- benta.
      Bilder kommer framledes, men jag vill ej störa Ambra och valparna med fotografering ännu.
      Ha det bra o pussa på "mina" jäntor o hälsa familjen.

      Radera
  2. Åhh vad roligt Yvonne att tösabiten Ambra har fått sina små. Kul att det blev så många, det är ju hennes första kull.
    Stort grattis och lycka till:D
    Kram från Emma i Växjö och de 4-benta vännerna.

    SvaraRadera
  3. Grattis! härligt att höra att allt har gått bra!
    Har följt din blogg med spänning!
    Många kramar och nospussar från Anne-Marie och Jason

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt!! =) Kan du inte lägga upp lite bilder?

    SvaraRadera
  5. Grattis :)! Jätte kul! Har följt din blogg och tänkt mycket på att snart föds de små valparna. Har aldrig sett så mycket snö som det är i Stockholm nu :). Ser framemot att se bilder snart!

    Ha det gott! Många snöiga hälsningar från Martina och Tommy

    SvaraRadera
  6. Så herlig Yvonne! Jeg har jo sett bilder av Ambra på bloggen din, og jeg synes hun er så utrolig vakker! Gleder meg til å se bilder av valpene:o)

    SvaraRadera
  7. Hej o tack alla:-)
    Ambra är verkligen en supermamma och såå lik sin mormor Äzzi. Ambra blir mer och mer lik Äzzi. Hon ler hon också, Ambra alltså, när hon tittar på sina valpar. Äzzi log också på alla kort tillsammans med sina telningar:)
    Stoor kram från en stolt matte som nu vänter på Fancys valpning....hm....blir det i natt kanske....kan vara så.

    SvaraRadera
  8. stort grattis från oss <3 de låter underbart söta!

    SvaraRadera