söndag 23 oktober 2011

Det gör så ont när banden brister.........

Min stora hund i den lilla förpackningen LP1, LP2 Starmist John Ross har somnat in, han fick åldras och bli en olderman. Han sov på min mage invirad i mitt täcke sista natten, jag tror att han frös han kände nog av att det gick mot slutet.
På morgonen var han ute och kissade och gick sedan in och efter någon timma såg jag att han slutat andas och somnat in. Det var med stor sorg jag tog honom i min famn för att ta farväl. Men ändå känns det bra att han fick bli gammal och somna in av sig själv och i sin bädd i hemmet.
John Ross var otroligt stabil i psyket och var inte rädd för någonting, om stora hundar stod ivägen för honom gick han under magen på dem ibland. Han var alltid pigg och allert och tyckte nog livet var väldigt trevligt. Så liten han var så var han ledarhunden här i många år och de andra i flocken hade stor respekt för honom på ett sunt sätt.

Farväl älskade vän och tack för att jag fick förmånen att vara din matte i så många år.



Veckan innan John Ross avled så somnade min Pelle in, han blev 16 år. En rolig katt som alltid skulle vara med överallt. Han älskade att ligga i bilen och sova och en gång lade han sig i en besökare till grannen dennes bil och fick åka med i ca 1 mil innan de upptäckte honom. Han smet innan de fick tag i honom. Han gick hem och hans tassar var alldeles röda och svullna när han kom hem och sov gjorde han i flera dygn. Jag hade letat efter honom men visste inte vad som hade hänt då.
Men detta hindrade inte Pelle från att ta alla tillfällen i akt att hoppa in i min bil för att ta sig en tupplur:-) men efter den vändan höll han sig till min bil och inte andras som tur var. Han var en cool katt som var en duktig jägare.

Farväl Pelle vi saknar dig.

I år har det varit ett sorgeår på sätt o vis, 3 av mina älskade djur har dött och jag känner att de tar med sig en bit av mitt hjärta.

Kram från Yvonne

8 kommentarer:

  1. Jag har många gånger undrat om du har John Ross kvar hos dig, men glömt att fråga när vi talats vid, nu vet jag :( Han fick ett långt, härligt liv och ett mycket värdigt slut, att i lugn o ro få somna in hemma med sin familj, måste ju vara det bästa. Styrkekramar till dig Yvonne från Ulrika

    SvaraRadera
  2. En stor tröstekram från mig också och en stor eloge till dig Yvonne som låter dina hundar få bli gamla och av ålder somna in, det finns allt för många som förkortar sina djurs liv därför att de börjar "bli lite till åren".
    Kram från Emma i Växjö nospussar från "buspojkarna"

    SvaraRadera
  3. Å, kjære Yvonne. Det gjør meg oppriktig vondt å høre om John Ross og lille Pelle! Det er så fryktelig vondt når de går ut av tiden sammen med oss, men det ER en stor trøst at de har hatt et flott liv sammen med dere andre Rødmossingene!

    Det virker nesten som om det er et lite generasjonsskifte hos deg Yvonne. Man skulle vel så gjerne ha ønsket at generasjonene våre varte omtrent like lenge.

    Tenker på deg!

    Stor klem fra meg, Lille Troll og bittelille Troll

    SvaraRadera
  4. Usch det gör ont i mitt hjärta att höra, jag beklagar och skickar massor med kramar från oss i Målilla!

    Passar på att flika in att jag har börjat blogga igen och Safir är givetvis en av huvudpersonerna =)

    Jag tänker på dig, ha det så fint du kan, så hörs vi av! KRAM Anette

    SvaraRadera
  5. En stoor tröstekram ifrån mig också.
    Förstår vad du menar med "en stor hund i en liten förpackning" för det var han verkligen enda in mot slutet.
    Skönt för honom att få somna in hemma vid.

    Kram från Lena i V-rum

    SvaraRadera
  6. Hej Yvonne

    Hvor er det trist at høre om. Men godt at de har haft lange gode liv hos dig. Op med humøret ønskes du af Mio og jeg.

    SvaraRadera
  7. Hej min vän.
    Att förlora våra nära och kära är svårt och det gör ont. Försök att tänka på allt roligt ni gjort tillsammans så blir det en liten liten guldkant på tillvaron.Du är och förblir min bästa mentor för hur djur och "mänsker"ska behandlas oavsett ålder,problem och nycker=))))
    NI finns i våra hjärtan i glädje och sorg.
    Kram på dig kompis.

    SvaraRadera
  8. Beklagar sorgen. Här kommer en stor tröstkram från familjen Lee och Baccus.

    SvaraRadera