onsdag 9 mars 2011

Djupt älskad...... oerhört saknad


För en tid sedan var jag tvungen att ta det svåra beslutet att låta min älskade Bonnie somna in efter att hon plötsligt blev svårt sjuk. Hon var pigg, glad och aktiv ända till några dagar före, därför kom det att bli en chock för mig. Bonnie lämnade ett stort hålrum efter sig både för mig och de andra hundarna som verkligen älskade Bonnie. Bonnie var en hund som man får endast 1 gång i livet och de flesta får det aldrig.

They say memories are golden well, maybee that is true. I never wanted memories I only wanted you. A million times I needed you. A million times I cried and still do. If love alone could have saved you, you never would have died. In life I loved you dearly, in death I love you still. In my heart you hold a place no one could ever fill. If tears could build a stairway and heartache make a lane I`d walk the path to haven and bring you back again. Our family chain is broken and nothing seems the same but as GOD calls us one by one the CHAIN will link again

Farväl älskade vän och tack för alla år vi fick tillsammans.

13 kommentarer:

  1. Yvonne, tänker på dig....
    Kramar från Ulrika och nospussar från Ulli!

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på Dig, kram Yvonne.
    Anne-Marie och nospuss från Exmon

    SvaraRadera
  3. Åh Yvonne. Dette var utrolig trist, og jeg sitter med tårer i øynene. Når vi var og hentet Milli, så husker jeg at du sa at du gruet deg til dette....

    Vi tenker på deg. Masse!!

    Klem fra Gry og Milli

    SvaraRadera
  4. Åhhh Yvonne vad jag lider med dig, jag vet ju hur tajta ni var. Har aldrig sett en hund vara så uppmärksam på sin matte som Bonnie var. Så lydig och vänlig som hon var.
    Men du får trösta dig med att du fick behålla henne i många år nästan 12 år och hon var frisk och pigg hela tiden.
    En stooor tröstekram från Lena med fam. i Virserum

    SvaraRadera
  5. Yvonne vad vackert du skriver. En tröstekram från oss också.
    Carina i Skåne

    SvaraRadera
  6. Yvonne, vi tänker på dig och skickar en tröstekram vi också.

    Fam. Tenander

    SvaraRadera
  7. Tårarna rinner när jag läser vad du skrivit.
    Vet hur du känner det, vi har också fått tagit ett sådant beslut nyligen. Tyvärr är ju detta baksidan av att ha djur, att man kan vara tvungen att ta sådana beslut.

    Kram från Veronica i Västerås

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig Yvonne

    Engströms i Blekinge

    SvaraRadera
  9. Vi tänker på dig och Bonnie.
    Bonnie har haft ett gott liv hos dig och blev nästan 12 år och fick vara frisk hela tiden, det är ju rätt fantastiskt du får glädja dig åt det Yvonne.

    Kram från Torsten och Eva och vår "buspojke".

    SvaraRadera
  10. Yvonne, jag visste ju detta men tårarna rann ändå när jag läste det vackra du skrivit.Stor kram från Solveig med familj och massor med nospussar från Äzzi och Opal!!

    SvaraRadera
  11. Åhh Yvonne min favorit hund finns inte mera.
    Minns du när du och Bonnie botade min stora skräck för schäfer. Bonnie var den snällaste man kunde tänka sig så go så go. Alltid glad och väldigt tillgiven mot dig.
    Jag är så ledsen för din skull men vet att Bonnie hade ett fantastiskt liv med dig hon kunde inte ha haft det bättre.
    Förstår din saknad och sorg.
    En stooor tröstekram från mig.
    Carin i Linköping

    SvaraRadera
  12. Det finns inga ord i världen som kan ge tröst när ens vän i livet rycks ur händerna på oss.
    Men minnet är en underbar manick i våra huvuden och kommer att ge dig vad Bonnie var när hon fanns hos dig. Tiden läker inte alls alla sår men de kommer kanske inte att göra lika ont med tiden. Sug på alla underbara karameller hon gav alla under sin levnad. Vi som hade förmånen att få träffa och bli pussade av Bonnie vet vad jag menar. En kram och en varm tanke från alla oss i Enviken.

    SvaraRadera
  13. Tack alla för era tröstekommentarer både via bloggen , mail och samtal. Det är som du skriver Maud, tiden läker inte såren men det är lättare vissa dagar att handskas med sorgen.
    Vissa dagar är saknaden stor framför allt denna årstid. Bonnie ligger begravd alldeles i närheten, så jag kan gå och prata med henne när sorgen o saknaden blir för stor.
    Kram från Yvonne

    SvaraRadera