torsdag 10 februari 2011

Goa Raisu med sina avkommor.......


I dag var jag och hälsade på hos Raisu, de bor bara 3 km ifrån mig så jag träffar dem ofta ochGerd och Janne brukar komma upp till oss och titta på valparna ibland.


Raisu blir 12 år i år och är en riktigt go jänta finns inget ont i henne, och hon blir så lycklig när vi träffas, vet inte riktigt hur hon skall uppträda för att vi skall förstå hur glad hon blir.



Sitter fint i väntan på att hon skall få en godbit



Visst är hon fin goa Raisu en helt underbar mamma var hon till sina valpar lekte med dem och blev aldrig trött på dem:-)



Här är tagit när hon bodde hos mig jan 2006




Här har vi Äzzi dotter till Raisu och Äzzis dotter Opal. Mor o dotter helt utslagna:-)



Här är tösabiten Opal



Äzzi i närbild så söt o go:-)



Äzzi är väldigt lik sin pappa Onni på detta kort samma stil:-))



Äzzi på A-hindret hos mig 2006




Här är Äzzi på väg att träffa sin första "fästman"




Äzzis son Wist


Och en dotter Sara


Håll tillgodo gott folk med lite släktkort 3 generationer:-)



Tusen tack Solveig för korten på Äzzi och Opal

Kramis från Yvonne

4 kommentarer:

  1. De är helt fantastiska allihop.
    Man kan inte se sig mätt på dem.
    Kram och nospuss från Anne-Marie och Jason

    SvaraRadera
  2. Så moro å se morsslekten til Milli bakover. Noe som slår meg når jeg ser Raisu og Äzzi er at de lyser av godhet. Du kan se hvor innmari og tvers gjennom snille de er, bare av bildene! Så moro at du hilser på Raisu så ofte Yvonne!

    Bildet av Äzzi der hun venter på sin første fästman, er som å se Milli. Klin lik mammaen sin:o)

    Wist er vakker, vakker. Helt lik isprinsessa i fargene:o)

    Dette var veldig trivelig å få kikke på Yvonne, tusen takk:o)

    SvaraRadera
  3. Nospussar till tjocka släkten och till Yvonne från Äzzi och Opal:-)))

    SvaraRadera
  4. Vad fin hon är Raisu! Har en utav hennes döttrar här bredvid mina fötter, Rödmossa Dimma. Som dessutom är väldigt lik halvsyster Äzzi, dock lite ljusare i färgen tror jag. Underbara hundar du har Yvonne!

    SvaraRadera