onsdag 14 juli 2010

En Dansk virvelvind har flyttat in hos oss.....

Funny med sitt lördagsgodis
Dievas som äntligen sitter stilla:-))

Här spejar Dievas in katterna som är på ingång, sekunden senare är han på språng:-))))
Kolla blicken:-))

Inari Dievas heter han den lilla godingen:-) Han har redan lindat alla mina hundar kring sin tass:-), de ger honom allt om han bara"bjäbbar till lite". Till och med märgbenen som de får som lördagsgodis låter de det lilla trollet få bara han skäller till lite så släpper de benet:-)))))).

Vad värre är, han har lyckats med mig också:-)))))))))))))))))))))))))) han är rätt bortskämd redan:-) Men vad gör de när man är en liten ängel med mycke bus och en hel del "full i f..."också. Han vet att jaga katter är förbjudet men skrämma dem kan man ju göra, då tar han fart o springer emot dem och staxt framför viker han av:-))

Han är en mentalt väldigt stabil liten buse:-) är inte rädd för någonting, han kollar läget och om ingen annan bryr sig, gör inte han det heller :-)) Han är mattes lilla pojke följer alltid med och tycker allt är spännande, men det bästa han vet är att sitta i knät när han börjar bli lite trött.
Han har alltid legat i en mitella när vi har varit ute och han blivit trött, så han trivs med att vara med:-))
Det åskade rejält hos oss igår men vad gör han, jo han la sig på rygg med bena i luften och somnade..............inte åskrädd där inte:-)))

Tusen tack Georg och Kirsten på Kennel Inari i Danmark för denna underbara Dievas, och tack för att ni tränat honom för livet som jag vet att ni gjort :-))


Stooor kram från Rödmossa


5 kommentarer:

  1. Yvonne - vad kul med lite nyheter från Rödmossa och valpar på gång också, spännande!!! Vilken härlig bild på Funny, ser ut som en lejonhanne med den manen! Ha det gött i värmen, här gör vi inte många knop ska du veta:D
    Hälsningar från Ulli med familj!

    SvaraRadera
  2. Hej Yvonne vad härligt med lite nytt på Din blogg!!Den nye lille pojken va en sötnos!Här är varmt som i....,så vi trivs bäst i källaren.Rejäl motionsrunda fixar vi med cykel vid sextiden på morgonen,då är det skönt ute!Annars har vi det riktigt gott med med våra mysiga "Rödmossadamer"! !!!Varma!!! hälsningar Solveig med familj.

    SvaraRadera
  3. Veldig moro med oppdatering på bloggen deres igjen Yvonne:o))

    FOR en herlig, liten danske du har hentet til Rödmossa. Riktig vakker var han, ikke rart han snurrer dere alle rundt poten:o)

    Funny ser jo så "mektig" ut der han ligger i all sin prakt og gnager ben. Gleder meg til å treffe ham på ordentlig:o)))

    SvaraRadera
  4. Hej tjejer.
    Ja nu är jag "tillbaka i selen" igen efter 7 sorger och 8 bedrövelser:-)) Nu skålar jag med mitt friska vatten från min nya reningsanläggning, det är bara röromläggning och tätning av brun o lite kvar sedan är allt klart och jag slipper åka och hämta vatten hos en granne och kan dusch när jag vill eller behöver:-)))
    Min lilla pojke Inari Dievas är bara för go, ett riktigt troll är han.....men så trevlig o mysig min "lilleman":-))
    Värmen är tryckande och vi lever tidig morgon och sen kväll då cyklar vi eller promenerar annars är det "stand-by" läge som gäller på dagtid
    Visst är han fin min älskade Funny och så otroligt snäll mot allt o alla. Jaa Gry det skall bli spännande att få träffa Milli i vuxen ålder också, och dig och din man också förståss:-))
    Stooor kram till er alla från oss på Rödmossa

    SvaraRadera
  5. oj vad vacker Funny är han blir ju bara ståtligare och ståtligare =) Och vilken liten söt valp du har fått hem och inte trodde jag att du kunde skämma bort en hund ;) Nero har gått från lapsk vallhund till en vatten utter och det enda som gäller är att simma allt annat struntar han i nu så det är mest pust och stön från herren.
    Vad skönt det måste vara att ha bra vatten igen och att allt håller på att ordna sig med huset =)
    Ha det så bra i värmen karam från Carina och Nero

    SvaraRadera