söndag 3 januari 2010

Valparna leker i snön 6 veckor gamla...............

Puss på dig mamma




Leka med mamma är kul




Bäst att kolla vad mina troll gör tysks Äzzi tänka




Nu mular vi syrran:-)



Mammas svans är varm o skön:-)




Här tränar vi för "hundmaraton":-)





Bus o mera bus



En liten snöboll:-)








Valparna älskar att vara ute i snön och leka med sina syskon och sin mamma som verkligen leker med dem och håller koll på dem så att de inte går iväg för långt. Äzzi är en perfekt mamma och det syns på valparna de är väldigt framåt och inte rädda för något utan nyfikna på allt:-)) Katterna har de undersökt både fram o bak:-))) De kan ju inte vara ute alla dagar, när temperaturen går under minus 6-7 grader får de inte gå ut och så fort de sätter sig ner eller lägger sig och ser ut att frysa antingen tar jag upp den och låter den vara innanför min jacka eller så går vi in. Jag har det så att de kan gå in/ut själva, behöver inte bära dem utan de är duktiga och går i 2st trappsteg utan problem
De är ett gäng snömonster:-))) och de är bara så goa:-))

Håll till godo gott folk, så förstår ni min kärlek till dessa små godingar:-))

6 kommentarer:

  1. Vilka "puddingar" du har Yvonne! Ljuvliga bilder! I dag har vi gått tipspromenad, lyckades komma mitt i en skidtävling med mycket folk, högtalare osv, bra träning för Ulli. Hon var mest intresserad av korvståndet -luktade sååå gott!

    Hälsningar Ulli och Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej Yvonne !
    Vilka ljuvliga små trollungar du har !
    Opal älskar också snön,det är härligt att rulla runt i drivorna. Idag har vi kollat in gubbarna som satt på isen och inte fick nån fisk !
    Hälsningar från Solveig
    Hundpussar från Opal !

    SvaraRadera
  3. Goa små valpar som kan busa runt i snön!

    Hälsningar
    Cathrine & Bayliez & Niilaz

    http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

    SvaraRadera
  4. Oi, oi, oi Yvonne. Jeg får jo helt vondt i magen av de skjønne små valpene (kan det være valpesyke mon tro;o)

    Så glade og lykkelige de små trollene ser ut der de leker i snøen.

    HERLIG!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej allihopa Visst är de söta de små liven och så glada, nyfikna och totalt orädda:-) Idag började koppelträningen för dem, 6 veckor är en perfekt ålder för detta. Dessför innan har de lärt sig att komma när jag kallar och följa mig. Och eftersom alla bär halsband så har vi inga problem med att de försöker ta sig ur halsbandet och inget bockhoppande här inte, de följer så duktig med i kopplet med svansen på ryggen och väldigt nyfikna. Vi bor nära en vältrafikerad väg och när de då ser och hör bilar och långtradare stannar de upp och tittar lite sen går de vidare. Det tycks tänka "jaha var det en sån":-) alltså inte mycket att hetsa upp sig för:-) Jag förhåller mig väldigt lugn och låter valpen gå vart den vill, lukta eller sätta sig ner och kolla läget:-) Vi går bara ca 30 m första gångerna eftersom det inte handlar om att gå långt utan att vänja sig vid koppel:-) De är fantastiskt duktiga inget drag eller bockhopp, en del av dem till och med kissade i kopplet, "duktiga vappisar"
    Aha Ulrika du matar din lilla tös med varm korv:-)))))skojar! Ja det är bra att de får vara med på så mycket som möjligt då blir de trygga och lugna hundar:-))
    Solveig fick de ingen fisk eller stal Opal den:-)))hon gjorde nämligen det här en gång som unghund:-))
    Cathrine tack för de snälla orden och tack för titten:-)
    Gry ja de är väldigt glada och harmoniska. Dessa troll går ej, de studdsar fram i livet:-)) så nog är de glada alltid, skriker rakt ut av glädje när jag kommer på morgonen och skall släppa ut dem i köket. De har stått på sin små bakben sedan de var knappt 3 veckor när man kommer nära dem. Jaa Gry jag tror att du börjar få "valpsjuka" men det har jag haft i snart 30 år så jag förstår dig:-))
    Måånga kramar från oss och massor av vallppussar från de små gryna:-))

    SvaraRadera
  6. Vilka godingar. Härliga bilder. Ja här har jag börjat göra i ordning valplådan, snickrar en ny eftersom den gamla inte var så trevlig längre. Lumi är väldigt rund om magen, pigg och glad och äter bra.

    SvaraRadera