söndag 22 november 2009

Äzzi har valpat......

Äzzi valpade i fredags den 20 nov. hon fick 6 st kraftiga och pigga krabater:-)4 tikar 2 st är svarta med ljusa tecken 2 st är sobel, och 2 st sobel hanar.
Som den rutinerade tik hon är, det är hennes sista kull, så fixade hon valpning med
lugn och ro:-) Hon är en underbar mamma lugn och metodisk, tvättar på dem och ser om
dem på bästa sätt:-) Valparna vägde mellan 390gr och 407gr så de var definitivt inte små:-)

Jag blir alltid så imponerad av tikar som är så pigga efter att ha fått sina valpar, jag tyckte att
1 var tillräckligt , jag var rätt slak efteråt:-) medans Äzzi sprang runt till de andra i flocken och pussade på dem som om hon ville säga "att nu ni har jag fått mina goa valpar" sedan sprang hon
ut och gjorde sina behov och snabbt in igen och svansen viftade hela tiden:-)) hon är bara för go min Äzzi:-)))

Kram på er alla

6 kommentarer:

  1. Så kul att det gick bra =) Grattis till de nya små valpisarna. åhh längtar till bilderna kommer.

    Kram Carina o Nero

    SvaraRadera
  2. Jeg blir jo helt på gråten av Äzzi jeg Yvonne, hun er bare fantastisk og Milli har arvet masse av sin flotte mamma:o) GRATULERER MED VALPENE!!!! Så gøy. Også synes jeg det var veldig morsomt at det ble så mange soble. Funny er jo så mørk, så jeg trodde kanskje at det skulle bli mange som ham, men den gang ei, de (flotte), soble genene slo jammen gjennom:o)

    Kos deg med Äzzis siste kull Yvonne. Skal Äzzi bli gammeltante og pensjonist på Rödmossa, så kommer hun sikkert til å gjøre en super jobb:o)

    Klem fra Milli og meg

    SvaraRadera
  3. Tack bägge två:-) Carina, ja Äzzi valpade strax efter det vi hade pratats vid:-)
    Gry, Äzzi blir ju en pensionerad ungjänta:-))) här på Rödmossa vi har Bonnie snart 11 år vi har John Ross snart 18 år och vi har Santos som blir 7 år. Hon har alltid varit en stor tillgång här hos oss, hon är den diplomatiska polisen här, avleder valpar o unghundar, om två unghundar börjar mucka så går hon sakta mellan dem och "pratar" med väldigt glad svans. Sedan gör hon en lekinvit så är leken igång igen. Hon är helt fantastisk min goa Äzzi, förstår om Milli ärvt detta från sin mamma:-)
    Jaa jag är också lite förvånad att det inte blev flera mörka hundar eftersom Funny är så mörk, men det blev 1 "minifunny" och den andra svart tiken har väldigt ljusa tecken och tecknen är betydligt större än Funny´s

    SvaraRadera
  4. Vad kul att släkten utökas tycker...

    Rödmossa Ulli med familj!!

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Grattis till valparna :o)
    Och tack för att du är den du är, min goa vän!!
    Massor av kramar Anne-Lie!!

    SvaraRadera
  6. Hej Ulli med fam. visst är det kul med
    "halvsyskon" då blir det flera att leka med vid
    valpträffen:-))) Puss på dig min lilla "Ullis"
    Tack Anne-Lie och grattis själv till flera "halvsyskon":-))))Det är alltid så trevligt och roligt att prata med dig och att träffa dig:-)) Ha det jättebra.

    SvaraRadera