måndag 11 maj 2009

Nyheter ang. Eliots öra

Örat ser ut att sitta kvar!
Han har bra rörlighet i örat och spelar med det och det STÅR
Idag har vet rensat bort och "karvat" lite och sytt ihop igen. + nytt penicillin.
Sen har han som sagt inte varit så sugen på att äta, de sista dagarna knappt något alls så vi fick(köpa) ett gäng burkar med Hills a/d foder de brukar de ge cancer och anorexi patienter, med mycket näring i.
Och det föll på läppen!!! skööönt tycker matte.

Jag har varit i kontakt med den andra hundägaren idag, märklig människa! Det enda hon gjorde var att hänvisa till sitt försäkringsbolag. Verkar inte särskilt intresserad, vad som händer. Hon bryr sig inte ett dugg vad hennes lilla "nallebjörn" ställt till med.

Ringde även försäkringsbolaget (hennes) de hade fått in pappren idag. (snabbt jobbat va!)
De ska utreda ansvarsfrågan!! Återkommer sen till mig.
Fattas bara att man får stå för hela kalaset själv.

Behöver jag säga att jag är mäkta irriterad idag, ligger ute med ca 5000 kr just nu.
i och för sig är det bara pengar.

Värre är att jag börjar tvivla på är om jag fattat rätt beslut om örat, om att försöka få fast det, kanske hade det varit snällare mot Eliot att kapa det direkt?! Då hade han kanske inte behövt bli nerdrogad och karvad i så många gånger. Stackars liten! Men han är otroligt tålig.

Nej nu får det vara färdig-gnällt av mig, ber om ursäkt, men idag är jag negetiva Ture.

Hälsa mamsen Äzzi och alla bebsen! och alla andra naturligtvis.
kramar från Ann-Helen och Eliot.

2 kommentarer:

  1. Tack för ditt mail med nyheter ang. örat.
    Förstår att du ibland ångrar att du utsätter honom för detta att bli neddrogad och opererad gång efter annan. Men han verkar vara en tålig kille och om nu resultatet blir bra, känns det säkert bättre för dig. Tror att Eliot kommer att tycka att det var bra att ha kvar örat annars blir ju ljuden verkligen konstiga för honom.
    Å du Ann-Helen man får gnälla, det är bättre att du släpper ut ilskan än behåller den inom dig. Vi förstår att du och Eliot har det jobbigt, men du skall veta att vi tänker på dig o Eliot, om det nu kan vara en tröst.

    Pussa lillpojken ifrån oss och kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Yvonne!!
    Skönt att örat blir bättre och att det sitter kvar!! Jag ringer dig nån dag!!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera